Föreningslots Malmö populär på SFI-dagen

Torsdagen den 7:e december deltog Föreningslots Malmö i SFI-dagen som arrangerades på Malmö Stadsbibliotek. Temat för året var Drömmar och Längtan. Föreningslots Malmö var på plats för att bidra genom att informera om Malmös fantastiska föreningsliv som hjälpt många människor att uppfylla sina drömmar.

I Språkrummet på andra våningen erbjöd Föreningslots Malmö ett informationsbord med aktiviteter som genomförs av föreningar, Malmö stad eller andra aktörer och de ca. 45 intresserade fick bl.a. information om att det finns aktiviteter inom dessa områden:

- kultur

- idrott

- stödföreningar hälsa mm.

- språkträning och läxhjälp

- studiecirklar och kurser I anslutning till informationsbordet förfogade Föreningslots Malmö över ett rum med 2 fåtöljer och 1 bord för att kunna genomföra individuella matchningar. Ett 15-tal personer visade intresse och slog sig ner för att få hjälp med att hitta sin drömaktivitet till sig själv eller till sina barn. Det var stor variation på intresse och Föreningslots Malmö gav information om bl.a:

- dans - fotboll - innebandy - gymnastik - studiecirklar