SM i samband med Malmö Open Water

Med hjälp av Simklubben Ran kan Malmöbor få uppleva och delta i häftiga simtävlingar den 12-13:e augusti. Den årliga Malmö Open Water är i år dessutom utökat med Svenskt Mästerskap/Junior Svenskt Mästerskap. Det finns många spännande klasser att titta på och delta i för alla åldrar. Tävlingarna beräknas börja kl. 16 på fredagen och kl. 9 på lördagen (avslutas ca. kl. 16).

Simning i öppet vatten

Är du intresserad av att tävla, finns dessa klasser att välja på den 13 augusti:

- 5000m SM/JSM Herrar & Damer

- 2500m USM Äldre Pojkar & Flickor

- 2500m USM Yngre Pojkar & Flickor

- 2500m Masters SM

- 2500m Motionsklass

- 1000m Motionsklass & Freestyle Cup

- 250m Motionsklass & Freestyle Cup

- 500m Motionsklass & Freestyle Cup Anmälan Viktig information för dig som vill vara med och tävla. Den absoluta förutsättningen är att du ska vara trygg med att du klarar av den sträcka du anmäler dig till. Tävlingen genomförs på Ön i Malmö och det är lätt att ta sig dit med cykel eller buss. Att besökare och tävlande gör en klimatsmart resa till tävlingen ingår i Malmö Open Waters målsättning med att följa 4 av de hållbarhetsmål som FN har satt upp: 3. God hälsa och välbefinnande 6. Rent vatten och sanitet för alla 13. Bekämpa klimatförändringarna 14. Hav och marina resurser För mer info: Hemsida Facebook - @malmoow Instagram - @malmo_ow_swim Dessutom kan du under 2 veckor, från och med 1:a augusti, följa Simklubben Rans övertagande av Instagram-kontot @foljenforening. Där kommer info om Malmö Open Water presenteras.