Föreningslots Malmö hos Arbetsmarknadsavdelningen i höst

Från och med nu kan Malmöbor som söker arbete genom Arbetsmarknadsavdelningen utöka sitt kontaktnät genom en förening och engagera sig i den.

Hur går det till?

Varje onsdag kl. 14-16 är Föreningslots Malmö (samarbete mellan Malmö stad och idéburen sektor genom Malmö Ideella) på plats på Nobelvägen 66, för att möta de som vill få hjälp att lotsas in till en förening i Malmö.

Vi på arbetsmarknadsavdelningen är glada för att inleda detta samarbete med Malmö Ideella och hoppas att fler Malmöbor ser vilka möjligheter det finns att få nya vänner, träna svenska, lära sig nya saker mm.

"Föreningslots Malmö ser framemot att kunna hjälpa fler att komma i kontakt med föreningar som på ett eller annat sätt kan stärka personer inför framtiden och förhoppningsvis även ge föreningar ny kompetens", säger Mikael Johansson, Föreningslots i Engagemang i Malmö.